Babi btul…

Bukannya nak mencarut pagi-pagi ni. Tapi ini btul-btul cite pasal 2 ekor babi yang melintas jalan pagi tadi.😀 Nasib baik la dia melintas depan selekoh. Aku pun dah slow skit mase tuh. pandai gak babi ni. Alhamdulillah. Allah Taala nye kerja sume nih. Aku tak leh bayangkan kalu dia melintas kat jalan straight tadi. Kalu la aku brek mengejut dengan kelajuan 100 km/j mase tu, tatau apa nak jadi. Mula-mula aku ingatkan biawak. Ish! Tapi takkan la biawak tinggi camtu, dah la ketot jer. Nak kata kambing pun bukan. kecik dan gemok jer. huh! Tapi nasib baik la selamat gak aku sampai ke destinasi.

Nwy, aku rase cam bahaya je gerak pagi-pagi ni. Macam-macam risiko yang mungkin berlaku. Ngantok (bangun kul 4 pagi), gelap, dan tak dak orang (sangat horror sebenar)! heheheee… Aku ingat nak kena gerak siang la plak nanti. Mungkin itu lebih selamat bagi aku, walaupun aku dah rugi sedikit masa aku utk berehat di kampung. uhh~

“Tidaklah Allah menciptakan sesuatu itu dengan sia-sia”

Sekian.

2 thoughts on “Babi btul…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s