new life begin….

Finally, smpai jugak surat ni. Selagi aku tak tengok surat ni,aku tak bleh nak knfem lg. Mcm² benda bleh blaku kan…hmm! Utk nak sedapkn hati, aku rase baik aku tgu je surat ni. Umi adalah org yang paling gembira bile tau aku dapat keje ni. Dialah orang pertama aku bgtau…wpn mse tu, aku mcm dalam keadaan terkejut lg, tp ak gitau gk dia. Mmg berkat doa² umi dan abah slama ni. thx abah, thx umi. i love y’all.

Tak dapat dinafikan, mmg aku berusaha 110% utk temudaga aritu, mcari rujukan² yang berkaitan, intbiu kwn² yang dah kojo gomeng. Alhamdulillah, Allah Taala memberi aku ruang & waktu yang cukup aku untuk membuat segala persediaan & persiapan awal. Dpt cuti seminggu dr pristinehub sudah cukup aku untuk buat persediaan secukupnya. Walaupun mse tuh keadaan masih tak menentu kat tmpt kje lama, tp pedulik ape aku…ni soal hidup dan mati aku! Kojo gomeng ni beb! Bkn slalu nk dapat ofer cmni. ni je satu²nya jawatan yang aku isi dlm portal spa.gov.my. klu kje lain mmg aku tanak! hahha! (poyo gilo!)

Segala yg blaku ni adalah perancangan Allah Taala. Sungguh cantek perjalanan yg Dia atur. Mmg byk masalah yang menimpa aku semenjak dua ni. Dengan masalah henpon hilang la, masalah kt tmpt keje lama yg ntahapahapantah…tp Alhamdulillah, wpn ade satu dua perkara yg btul² memeritkan, sume ni aku alami dgn hati yang terbuka. time kasih kpd kawan² yg memahami dan banyak menyokong aku slama ni. thx!

Selepas ape yang berlaku kat pristinehub, sebenarnya aku dah tak tau mane lagi hala tuju hidup aku lepas tuh. Masa ni lah macam² benda bermain dalam kepala otak aku. Memandangkan kitorg ni antara pioneer kat kompeni tu, memang terlalu berat nak tinggalkan, ditambah pulak dengan kelebihan² dan ganjaran² yang dijanjikan oleh kompeni. Tapi biasala kan, kalu dah projek berjuta², deal plak ngan gomen, mmg akan banyak masalah yang akan timbul. politic sux!! Lagipun ape yang dijanjikan masih lagi kabur dan mgkin memakan masa yang lama. Bercampur-aduk pulak dengan mslh dalaman kompeni.

Walaubagaimanapun…bagi aku, keje gomen ni lagi besar tanggungjawab dia. Makin banyak cabaran² dia yang harus aku hadapi. Itulah antara sebab kenapa sebelum ni aku malas nak keje gomen. Tapi bila difikirkan, benda sudah berada di depan mata aku. Aku kena hadapi kenyataan. Sampai bila aku nak lari dari kenyataan? Nak tak nak, aku kena hadapi juga. Inilah kehidupan…kehidupan yang aku harus teruskan.

Leave a Reply

